lub
Zarówno w domu, jak i w bibliotece oraz w miejscu pracy, akcesoria biurowe są niezbędne do wykonywania obowiązków zawodowych, takich jak przygotowywanie i archiwizowanie dokumentów, a także podczas nauki. Niektóre z nich są zarezerwowane głównie dla profesjonalistów, inne mają charakter uniwersalny.
Obecnie na rynku jest dostępna bardzo szeroka gama artykułów biurowych, bez których trudno wyobrazić sobie sprawne i profesjonalne wykonanie obowiązków związanych z przygotowywaniem, doręczeniem, gromadzeniem i archiwizowaniem dokumentów. Lista przyborów niezbędnych w pracy jest nieco dłuższa niż lista przyborów potrzebnych do nauki, do których należą głównie notatniki, długopisy, ołówki, zakreślacze i samoprzylepne karteczki.
Bez względu na zakres działalności biura (biuro rachunkowe, kancelaria adwokacka, kancelaria notarialna) pracownicy sekretariatu i asystenci potrzebują takich materiałów, jak papier ksero, foliowe koszulki, teczki, segregatory, samoprzylepne karteczki, długopisy i ołówki. Podczas pracy z dokumentami i materiałami edukacyjnymi przydatne są również zakreślacze i samoprzylepne karteczki mające charakter znaczników. Do archiwizowania dokumentów przydadzą się nie tylko koszulki i segregatory. Mniej istotne dokumenty oraz kserokopie nie muszą być przechowywane w koszulkach foliowych. Można wpiąć je do segregatora po potraktowaniu dziurkaczem. Nieodzownym akcesorium przydatnym podczas pracy w biurze jest też zszywacz w zestawie ze zszywkami oraz spinacze.
Nauka polega głównie na tym, aby utrwalić określone istotne informacje w pamięci. Zdecydowana większość osób to wzrokowcy - łatwiej zapamiętują treści, które są w określony sposób zaznaczone ? np. zakreślaczem lub karteczkami samoprzylepnymi w kształcie strzałek. Podręczniki akademickie i szkolne są redagowane w taki sposób, że główne tezy i podstawowe informacje są omawiane w szerszym kontekście ? nie każda informacja ma znaczenie. Zakreślacze i karteczki samoprzylepne pozwalają skupić się na najważniejszych treściach. Ponadto, można wykorzystać karteczki samoprzylepne w różnych kształtach (najczęściej strzałek), aby zaznaczyć treści, które dla danej osoby są trudne do zapamiętania.
Pomimo tego, że cele działań podejmowanych przez pracowników biura oraz studentów i uczniów są odmienne, same działania mają coś wspólnego. Zarówno studenci, jak i uczniowie powinni dbać o to, aby sporządzane przez nich notatki i dokumenty były uporządkowane. Do uporządkowania dokumentów służą spinacze oraz zszywacze i zszywki. Większe pliki dokumentów powinny być porządkowane w ramach teczek lub segregatorów. Do wyboru są teczki z tektury dostępne w różnych kolorach (np. zielone do pism lun notatek związanych z prawem cywilnym, czerwone do pism lub notatek związanych z prawem karnym).
Różne notatki związane z jednym przedmiotem, albo akta tymczasowe można przechowywać w ramach jednego segregatora, podobnie jak np. umowy zawierane z klientami lub kontrahentami. Każde biuro wypracowuje sobie inne standardy, a odpowiednie artykuły biurowe pomagają wdrożyć zasady przechowywania i gromadzenia dokumentów w życie. Nie powinno bowiem budzić wątpliwości, że nieuporządkowane papiery prezentują się bardzo nieprofesjonalnie.
Nie ma potrzeby wykupywania połowy asortymentu sklepu papierniczego. Wystarczy zestaw kilku podstawowych, niezbędnych artykułów biurowych. Nieco inaczej jest w przypadku biur, które w zależności od profilu działalności mogą mieć zapotrzebowanie na specjalistyczne artykuły biurowe (np. kancelarie notarialne, biura kartograficzne). Trudno wyobrazić sobie efektywną naukę, porządkowanie dokumentów i notatek oraz profesjonalne wykonywanie czynności biurowych bez dostępu do wyżej opisanych artykułów biurowych ? byłoby to zwyczajnie niemożliwe.